söndag 19 februari 2012

Det här säger jag inte bara för att ...... !!

Det här är det största som hänt mig, även om jag visste att vi skulle gå till final.
Och det säger jag inte bara för att jag är den bästa av alla. Jag är en berömd författare. Jag är kanske bäst i världen. Mina böcker läses över hela vårt jordklot, de är översatta till alla världens språk. Även om låten heter Mirakel, så är det inget mirakel att jag gick vidare. Eftersom det kanske är världens bästa låt genom alla tider, och det säger jag bara för att jag har varit med och skrivit den, och det är det bara jag som kan säga. Det är också för att den handlar om kärlek, och kärlek övervinner allt. Jag övervinner allt.  Det finns ingenting som kan stoppa mig, inte en människa, inte någon fågel eller någon annan levande varelse på denna jord. Det finns en liten fågel som kan sätta stopp för min framfart, och det är den sångfågel jag snart kommer att ha i min hand. I min hand när jag står där i Globen som segrare. Högst upp på prispallen, och även om prispallen inte existerar så finns den här, här i mitt hjärta. Det hjärta som kokar av värme och energi. Den värme och energi som gör mig till den stora vinnaren. Jag kommer att vinna hela tävlingen, jag kommer representera Sverige i Baku. Jag kommer att göra så att Sverige får arrangera denna stora och mest fantastiska musiktävling nästa år. Det kan jag säga för jag är världsberömd, jag är känd i hela världen och det gör mig till den mest givna vinnaren i hela tävlingens historia. Så grattis Sverige, grattis världen! Tack för ordet.





Björn Ranelid


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar