fredag 31 januari 2014

Nu har jag irriterat mig länge nog!

Och vill ha ett svar. Vem är denna Björn Larsson? Om det nu är han som kommit på detta. Och vad är han? Det vore skandal om han är retoriker eller författare. Jag har sett att det finns en författare som heter Björn Larsson, men om det är den Björn det har jag ingen aning om. Nu till det som är så irriterande.

Varje dag ser jag den här på personaltoalettens dörr. Har länge tänkt göra det jag gör nu, och nu blir det av. Jag passar på och ber om ursäkt för ordvalet, men det är och andra sidan inte mina ord. Därmed skulle det inte behövas en ursäkt, men nu är det gjort ändå. Och ja, jag vet att den är vrålgammal.



Skitenkel grammatik! Visst, men ska man skriva ner något sådant för att det ska vara lätt att lära sig så borde man väl behärska språket själv.
Adjektiv fungerar bra med skit framför. Med verb går det bra med utav helvete framför. När det gäller substantiv så kommer det ett MEN. Där går det inte att sätta fan eller djävel efter. Ja inte på alla substantiv i alla fall, speciellt inte de Björn Larsson har använt sig av (och många fler substantiv). Då vill jag ha en fruktansvärt bra förklaring på vad en gubb, klock och hammar är för något.
Jag erkänner att jag inte är någon världsmästare på grammatik, en dessa ord tror jag inte att jag stött på. Ni får gärna försvara Björn Larsson och ge mig en förklaring. Det roligaste vore förstås om Björn själv kommenterade. Om han nu kan. Jag har ju ingen aning om vem det är och om han är i livet. Om det är det senare blir det naturligtvis problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar