torsdag 23 januari 2014

Hallstrul!

Det gjorde att bowlingträningen uteblev idag. Återstår att se om dom får ordning på det till nästa vecka då det är matchdag. Jag går inte in på detaljer, men det ser inte bara ut. Nu tror jag i alla fall dom försöker få i ordning det så korpserien kan spelas färdigt ändå.

Nu gjorde det så att jag kunde se hela Luleås match, vilket jag lika gärna kunde ha hoppat över. Varför ska dom ha så svårt för Örebro. Ser ut som vanligt. Luleå överlägsna, förutom i första perioden då dom spelade som (förlåt uttrycket) kärringar. Sen total dominans, men får inte in pucken. Örebros målvakt kunde hålla nollan och hyllas. I en match där jag eller tant Greta också kunde ha hyllats. Skjuter man mitt i mål och målvakten rätt i magen hela tiden är det väl inte så konstigt att något inte går in. Henrik Lundberg behövde ju inte röra på sig. Han kunde bara stå där och samla in puckar i magen. Inte speciellt svårt för en målvakt. Men det är bara ta nya tag och trampa ner AIK ännu längre ner i jorden på lördag. Det gillar jag, något som inte alla på jobbet gör. 

Det är otroligt tyst på jobbet om det när det inte går bra för varken Djurgården eller AIK. Jag har dock rätt roligt åt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar