onsdag 15 januari 2014

Carrie!

Jag såg den igår och då menar jag inte det fantastiska orginalet från 1976. Som ganska nyblivet fan av Chloe Grace Moretz efter Kick-Ass filmen (måste se 2:an nu) var jag tvungen att se vad hon gjorde av Carrie. Som vanligt är jag rätt skeptisk till remakes, men måste ändå säga att den var OK.



Det är klart det inte går att komma i närheten av orginalet, men godkänt får den. Är nog tack vare Julianne Moore som spelar mamman och Chloe då som Carrie. Kanske är hon lite för snygg för rollen som Carrie. Men prestationsmässigt har jag inget att klaga på.

Handlingen känner ni säkert till efter Stephen Kings roman. En blyg flicka blir mobbad i skolan. Hon bor med en psykiskt instabil religös mamma. Hon utsätts för diverse elakheter av skolkamraterna, men tar en gruvlig hämnd med de övernaturliga krafter som hon besitter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar