måndag 13 januari 2014

Glädjen, tåren och det värsta av allt!

Ja då var det slut med kvällens två stora galor. Det bjöds på ett glädjeämne, en tår och det värsta av allt. 

Jag tar det i den ordningen också. Så jag börjar med glädjeämnet som utan tvekan var när Henrik Stenson fick Jerringpriset. Tack Sverige för att ni insåg detta. 



Ska jag vara ärlig så trodde jag inte detta då skidor är en mycket större sport än golf. Men jag är så glad att ni förstod vad Henrik Stenson har gjort under 2013. Jag tror inte det är någon golfspelare som kommer att göra om den bedriften. En värdigare vinnare finns inte. Vilken skämtare han är dessutom.

Tåren då. Ja den kom när Frida Wallberg kom in på scenen för att presentera ett pris. Kvällens längsta och första stående ovation.



Jag kan inte hjälpa det, men det kom några tårar. Kan inte rå för att jag tycker det var rörande. Men kan Gustav Svensson (Svensson, Svensson) gråta när mössen syr klänningen till Askungen kan väl jag fälla en tår till detta. Vilken presentation sen. Det är så starkt. Tycker kanske att alla borde ha gjort som Stefan Holm och ställt sig upp innan hon kommit in. Ni känner säkert till bakgrunden till detta. Gör ni inte det borde ni googla er fram. Grymt Frida!

Så det värsta av allt. Det hämtar jag från den andra galan i Schweiz, nämligen Ballon'Dor eller Guldballongen som Johan Petterssom skämtsamt sa i Idrottsgalan. Där fick Ronaldo priset som världens bästa fotbollsspelare och grinade på scenen till något som han grinat sig till.



Patetiskt! Trots att han visste att han skulle få det sedan FIFA beslutat sig för att förlänga röstningen efter Portugals seger mot Sverige. Lika patetiskt det. Det var ju bara för att dom räknat rösterna och insåg att Ribery hade fler än Ronaldo. Då kunde dom fuska till sig några röster fler på den lille stöveln. Att han skulle få priset hade FIFA redan talat om innan Sverigematchen, så han hade inte behövt stå där och grina och spela Allan, det gör han nog på planen än då. Han har dessutom inte vunnit ett skit med Real Madrid, så där borde Ribery ha stått istället när Zlatan som FIFA verkar ha något emot inte var med bland dom tre sista. Ribery tog storslam med Bayern München och han var den bidragande anledningen till det. Men vad hjälper det. Nä i fotboll gäller det tydligen att lipa sig till priser. Ja jag har något emot Ronaldo och jag kan inte tycka han är bra för fem öre. Inte för ett heller för den delen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar