måndag 27 januari 2014

Spelar ingen roll hur mycket dom gör om!

Jag ska villigt erkänna att jag till och med missat att det är bandy-VM. Så intressant är det. Ja ni kan tänka er när en sportfåne som jag inte ens visste att det börjat förrän nu. Jag som annars följer allt och alla (i stort sett), men just bandy-VM intresserar mig inte. Nu har dom visst gjort om spelschemat också. Wow! Det är stort, men det spelar ingen roll hur mycket dom ändrar. Matcherna ser likadana ut i alla fall och finalen kommer att spelas mellan Sverige och Ryssland, och där vinner Sverige 7 gånger av 10. Det kan vara Rysslands tur nu.

Men jag hoppas så Sverige vinner, så dom får sura lite när dom inte blir årets lag eller inte får bragdguldet. Det kan ju vara så att dom inte ens blir nominerad dom stackarna. För det är ju en enorm bragd att ta guld i bandy-VM.

Jag fattar inte heller vad dom tänker när dom tar med lag som Somalia. Ännu mindre vad Pelle Fosshaug tänker som är deras förbundskapten, men inte är med på matcherna för att han sitter som expertkommentator på TV4. Dom är givetvis debutanter och fick stryk av Tyskland som är en annan debutant med 22-1. Hur skojigt är det på en skala? Nu är det ju bra att Sverige inte möter dessa lag. Då hade det antagligen blivit tresiffrigt. Hur skojigt är det på en skala? Nu krossar Sverige det lag som med största sannolikhet slutar trea med 11-2. Bara det är ju vrålskojigt, eller hur?

Heja Sverige!



Nu vill dom ha bandy-VM i OS, eller det har väl varit på tal länge.



Förstår inte ens tanken, för hur skojigt skulle det vara på en skala? Jag är fruktansvärt glad att det inte är med där. För mig får bandylandslaget sura hur mycket dom vill över det. Det enda som skulle vara bra med det är vi redan innan OS skulle veta att Sverige kammat hem minst ett silver. 

Det skulle med andra ord lika gärna (VM som OS om det nu varit med där) kunnat precis som brottningen, lottas. Sverige och Ryssland lottas om guld och silver. Finland och Kazakstan lottas om bronset.

Sverige skulle kunna ställa upp med Frillesås BK och vara i final ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar