söndag 12 januari 2014

Bara att hålla sig inne!

Jag som trodde lilla Märsta var ett säkert och lugnt ställe att bo på. Nu finns det för tusan inget lugnt ställe att bo på. Visst har det hänt saker här tidigare. Men när ungdomar börjar hugga vilt med machete så kan man inte annat än att bli lite rädd. Inte sent på kvällen heller, utan vid middagstid. Det är många frågor som kan ställas då några av dessa ungdomar är minderåriga.

Hur har dom fått tag på en machete?

Vad tänker föräldrarna?

Vad gör föräldrarna?

För något säger mig att det inte är första gången dessa ungdomar gör något dumt, även det mest förskräckliga och detta var bägare som fick droppen att rinna över.

- Pappa kan jag få en machete?
- Javisst!

- Pappa kan jag få beställa en machete?
- Visst, har du pengar själv eller vill du ha? Hur mycket kostar den?

Ser det verkligen ut så hemma hos vissa. Ja man börjar fundera.

Jag har ingen aning om vad det tagit åt invånarna i Sverige. Tror inte jag är ensam om det heller. Den ena förskräckliga händelsen avlöser den andra. Inte en dag utan något mord eller försök till mord, ofta även fler per dag. Sverige är ta mig sjutton snart värre än USA. Ja ska man se till invånarantalet så är nog Sverige värre. Det är skrämmande. Det enda rätta är att hålla sig inomhus, men även det är inte helt säkert. Ingenstans går man säker längre.

För er som missat vad detta handlar om så var det bråk vid Märsta station igår. Där en person högg vilt med machete. Och enligt vittnen så var det rent blodbad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar