lördag 1 februari 2014

Konsthallens tur!

Förra helgen var det biblioteket. Idag vara det konsthallens tur att invigas och invigningskonstnären. Frågan är om det kommer att gå. Jag tyckte det såg ut som det var lite svalt intresse för konst i Märsta. Nu ska jag säga att jag inte gick runt och tittade på hela heller. Och det jag såg var väl sådär. Men med tanke på förra helgen då det var tjockt med folk i huset, så var det långt ifrån det idag. Det var kanske dumt att ha två olika helger. Sen skulle det vara barnteater och där såg det ut som dom fick springa runt och jaga barn för att få publik till föreställningen. 

När det sedan skulle vara dags för denna helgs invigningskonsert med Rigmor Gustavsson tänkte jag att det kommer inte bli mycket publik, och jag skulle stå där ensam. Det strömmade dock till och blev en del. Har ingen aning om var dom kom ifrån, men det gör detsamma. Dom kom och lyssnade. 



Efter det skulle det avslutas med någon så kallad Eldshow. Det trodde jag skulle vara något spektakulärt, men det var allt annat än det. Vet inte vad jag ska kalla det. Inte var det show i alla fall. De gick runt och tände eld på diverse saker och tog en vals, sen "small" det till och så var det slut.





Nä dom får lära sig av KISS. När dom dessutom tyckte att man kunde komma närmare och skulle det bli för varmt kunde man backa. Vad ska man säga? Med någon fjuttig liten pinne som brinner blir det inte varmt.

Nu blir det att ladda upp för den stora Tjottaballongen som jag kommer att följa med ett vrålenormt vrålgigantiskt intresse. Allt kan fungera när man inte har något annat för sig. Och med IPA till så kan även det dåliga bli bättre.

2 kommentarer:

  1. Hej, jag lånade några ljudböcker för någon vecka sedan i Märsta, lyssnar då jag kör bil. Lånar du själv? K.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ok, ja alltid trevligt. Jag är väldigt dålig på låna, rent av värdelös. Det är faktiskt så illa att jag inte har något lånekort ens. Kanske blir mer av den varan nu, då jag tycker det nya biblioteket är trevligare än det förra. Först och främst måste jag skaffa ett lånekort. Vad det blir att låna vet jag inte. Har fullt med olästa böcker i bokhyllan :)

      Radera