onsdag 29 januari 2014

He jär så ont!

Vad är det så som gör det? 
Jo att glömma bort att komma ihåg.

Det är något som jag gjorde idag, eller igår, eller överhuvudtaget vid terminsstarten. För visst visste jag att det skulle vara föräldramöte ikväll. Det hade vi ju fått veta när terminen startade, men jag hade nu glömt bort det jag skulle komma ihåg. Då tänker ni förstås varför det kan göra så ont. Igår kväll fick jag förfrågan om jag ville gå på Flashdance, och det var ju inte svårt att tacka ja till det. Nu hade jag bokat in en tvättid ikväll också, men den var inte speciellt svårt att ändra för Flashdance. 

När jag så kommer till jobbet på morgonen blev jag påmind om det jag hade glömt bort att komma ihåg. Vi har föräldramöte ikväll. Snablars! Det var bara säga att jag inte kunde. Inte speciellt svårt att säga vart jag hellre hade varit.  Trist, men det är inte alltid det går som man vill, eller blir som man tänkt. Det hade känts bättre och inte gjort lika ont att säga tyvärr jag kan inte igår. För nu hade jag tanken inställd på att få en som jag tror rätt trevlig upplevelse, och så gick den bara i kras den dagen det skulle ske.

Så vad ni än gör, glöm inte bort att komma ihåg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar