onsdag 1 januari 2014

Nyårsdagen!

Den härligt lugna dagen då man bara kan vara och göra ingenting. Ligga i soffan framför tv:n. Se lite skidor, strö titta på Trollkarlen från Oz eller Ivanhoe. De filmer man sett hur många gånger som helst, men ändå kan titta på om igen bara för att det är en sådan dag.

Så skålen får komma idag då jag inte hann med inlägget igår, eller rättare sagt att det inte blev av. Och ta en skålbild före skålen hade ju känts vråldumt.



GOTT NYTT 2014


Jag påminner ändå om att en liten summering kommer då jag åter är hemma vid min riktiga dator igen. Den jag har lite mer bilder på om jag behöver förklara vidare. 

Nu ska de andra se Kungafamiljen, sedan Agnetas nyårskarameller som de spelar in. Ja tänka sig vad livet är hårt. För det lär ju aldrig gå i repris. Är det något att se sen? Ja för vissa kanske, för mig blir svaret nej. Jag är inte något vidare intresserad av något av det. Så då är frågan vad jag ska göra. Sitta där bara för att sitta där med de andra, eller göra något helt annat. Vad något helt annat är vet jag inte, även om jag sitter här och skriver än så länge. Men jag kan ju inte göra det i evigheter, eller? Om man nu kan räkna två timmar som evigheter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar