söndag 26 januari 2014

Pappa, pappa!

Då tänkte jag berätta den lilla roliga händelsen på biblioteket igår. Jag tyckte den var lite rolig i alla fall. Den med dom två flickorna och pappan. Men jag tar det från början.

Två flickor kommer glatt rusande, överlyckliga. Skulle tippa att de är ca 6-7 år.
- Mormor, mormor! Vi har fått en autograf.
- En autograf av Jens Hult.
- Nämen, får jag titta. Det var väl roligt
- Ja vi måste berätta för pappa.

- Pappa, pappa! Vi har fått en autograf av Jens Hult.
- Och vem är det då?
- Han från Idol.
- Jaha, kul.

Ja det är inte lätt att ha koll, men lite roligt är det eftersom detta skedde bara några minuter efter att Jens uppträtt. Och att mormor minsann hade koll. Pappan verkade inte speciellt engagerad. Nu har jag inte mycket över för Jens Hult heller, men när ens barn kommer överlyckliga så kan man väl visa lite mer. Men det är samtidigt ett litet tecken på vilken enorm genomslagskraft Idol har. Det har spelat ut sin roll och ett slut vore nog på plats.
Det var några saker som gjorde händelsen lite småkul (enligt mig).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar