tisdag 11 oktober 2011

Vilken idé !?

Det måste ju bli vägverket jag ska stämma för eventuella skador. Jag vet inte vad dom har fått för idé med att grusa och sätta upp en varningskylt "slirig väg" den smala vägen till och från jobbet. Har dom börjat se i syne och tror att snön redan har kommit. Är det för att farten ska sänkas, i så fall lyckas det inte speciellt bra.
För vem bryr sig och vem hinner se en vägskylt som står nere på marken, nästan i diket.



Allt detta innbär att jag måste blunda för varje bil jag möter, för att undvika att få småsten i ögonen. Jag kan inte gärna ta bort händerna från styret också. Jag känner på mig att det är rätt svårt att cykla utan händer och blunda. Så alla "skador" av stenskott på händerna kanske man får räkna med, och ett och annat "skrapsår" i ansiktet.

Så skulle det ske någon större skada antar jag att det är vägverket jag ska stämma. Nu ska jag dessutom cykla samma väg en gång till ikväll när jag ska på stiftelsen. Jag kände för att komma hem och pusta ut en stund. Men det blir alltså 2mil sammanlagt idag dag. Inte dåligt va. Jag hoppas bara att hinna hem till fotbollen, men det tror jag inte är några större problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar