onsdag 12 oktober 2011

Noll !!

Efter nattens minusgrader så visade termometern +-0 i morse när jag skulle till jobbet. Frosten låg vit på marken. Jag funderade ett litet tag, men insåg snabbt att jag var tvungen att ta cykeln. Bussen hade gått och jag skulle komma försent till jobbet om jag skulle vänta på nästa. Så det var bara att klä sig och ge sig ut. Jag kom fram till cykeln som fortfarande var täckt med frost. Sadeln var vit och kall, och jag skulle frysa stjärten av mig, kanske något mer. Jag tog ett snabbt beslut och gick tillbaka upp i lägenheten och letade fram stjärtvärmaren (bra uppfinning det där). Sen var det bara att trampa. Det gick dock bra ändå, men visst var det lite småkyligt. Dessutom hade växeln frusit, så det var endast 3:an som var användbar. Vilket kanske var lite tur i oturen, för jag tror det had varit värre om det bara var 1:an som var användbar. Oj, vad jag hade fått trampa.

Så nu ställer jag mig själv frågan om cykeln har rullat färdigt för ett tag. För snart lär det vara minusgrader, det kommer att vara isigt på den smala vägen, och en frusen växel. Jag trampar veckan ut och sen får jag se.
Beslutat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar