fredag 21 oktober 2011

Jag är så duktig !!

Nu har jag cyklat en hel vecka till, och jag som funderade på att ställa in cykeln för säsongen. Beslutet blev helt enklet att ta en vecka till, och nu är det gjort. Jag är ju så duktig! Fortsättningsvis då, visst är det kallt på mornarna, men klär man sig bara så går det rätt bra. Än så länge är det inte halkigt heller, även om det närmar sig. Det kan därmed bli en vecka till om det inte kommer ett rejält väderomslag. Jag kan dock säga redan nu att så här länge har jag aldrig cyklat tidigare. En anledning är nog mina tider just nu, då jag börjar tider som inte passar in med bussarna.
Nästa vecka däremot så byter vi ju till vintertid (denna idiotiska idé), och då blir det mörkare av förklariga skäl. Då gissar jag att cykeln får vila. Men man ska aldrig säga aldrig.

Nu har dom flyttat också (tror jag), gässen alltså.

Obs! Bild för några dagar sen.

Idag var dom inte kvar där. Oj vad jag skulle vilja vara där när dom lyfte. Jag skulle nästan ha gjort vad som helst för att se när 500 gäss fäller ut vingarna, drar in benen och lyfter samtidigt (om dom nu gjorde det). Det hade varit en mäktig syn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar