måndag 17 oktober 2011

Tack så mycket !!

Här kommer jag cyklade mitt i centrum, men handskarna i fickan, en hand på styret, den andra i mobilen och samtal med mor. 3:ans växel (var rätt tungt uppför Stationsgatan ska jag säga), då jag inte kunde växla om, eller kunde och kunde. Jag ville inte försöka för att riskera att dratta omkull.

När jag så är i centrum, så hör jag någon ropar:

- Cykeln, hallå, cykeln!

Jag tänkte inte så mycket på det först, eftersom jag trodde någon sur gubbe skulle säga åt mig att jag inte får cykla i centrum (det får man nämligen inte). När jag sedan efter några meter till upptäcker att jag tappat handskarna. Så jag stannar till och går mot gubben som vrålade och förmodligen hade mina handskar. Det skulle då visa sig att han var en sur gubbe.
När jag så möter honom så säger han lite surt och håller handskarna bakom ryggen:

- Ska du ha handskarna eller. Jag kan ta dom annars.

Jag trodde ändå han skämtade lite först, men det skulle visa sig att jag hade fel.
När han så sträcker fram dom och jag säger artigt:

- Tackar.

Då får jag svaret:

- Vad då tackar? Tack så mycket.

Som om jag skulle buga mig och ta i hand och säga: Tack så mycket snälla farbror.
Sen blängde han surt på mig och vek av åt ett annat håll.
Vilken stolpe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar