måndag 31 oktober 2011

This is halloween !!

Även om jag hatar detta spektakel, så vet jag ju att barnen gillar det. De har under helgen spökat ut sig och berättade allt om vad det hade klätt ut sig till. Även om den riktiga halloweendagen är idag. Det tog jag till fasta på när jag nu skulle öppna 6.30, nästan en timme tidgare än vi brukar med tanke på att förskolan hade stängt (bara idag). Något som vi fick veta i fredags. Så det var bara att snabbt göra om schemat lite, och så tidigit är jag inte van att gå upp. Det gick dock fint och jag cyklade in så jag skulle vara i tid till de första frukostbarnen kom.

Och eftersom jag vet att de gillar halloween så hade jag gjort det lite spoky på morgonen. Jag ändrade tiden på timern till lyset så att det skulle vara mörkt på fritids. Jag ställde 3 värmeljus i trappan som jag tände, och ställde även dit ett mjölkpaketsmonster som något barn hade gjort. I köket satte jag igång datorn och högtalarna och spelade upp den här låten:


Jag tyckte det var rätt kul, och det tyckte de få barnen som kom tidigit på morgonen också. Ibland kan jag vara ganska påhittig. Sen spelade vi låten flera gånger under dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar