tisdag 18 oktober 2011

Till råga på allt !!

Jag ska inte säga att det var det värsta jag varit med om, för det har hänt värre saker. Men inte var det roligt att cykla hem idag. Morgonen gick bra, då hade jag t o m medvind. Sen på eftermiddagen så började det regna, och dessutom så blåste det ju. Har regnat hela dagen, och inte vände vinden. Så det var alltså bara att cykla hem i regnet, i motvinden. Nu hade jag visserligen en bra regnjacka, men det var bara det att jag inte hade regnbyxorna med i morse. Jag fick ta jobbets överdragsbyxor. Dom blev genomblöta, men till min förvåning så höll dom tätt, rätt bra i alla fall. Knäna och neråt på jeansen var lite blöta.
Men jag rekommenderar inte att testa cykla i regn och motvind, det smattrade som småspik i ansiktet.

Till råga på allt så höll jag på bli påkörd, men det ska jag inte tala om för mamma. Då blir hon bara mer orolig. Ja nu var det ju kanske 5m ifrån i alla fall. Eftersom jag cyklar på huvudled så ska dom från höger givetvis ha bättre koll. Det var inte stopplikt, men ändå. Bilisten hade absolut ingen koll, utan körde bara rätt ut. Såg inte åt något håll. Hade jag bara cyklat lika snabbt som jag brukar (ja jag cyklar ruggigt snabbt ibland), ja då hade det tagit. Jag hade flygit som en vante och landat på de mötande bilarnas tak, eller mitt framför, och då hade inte ens en hjälm hjälpt. Och jag lovar att jag inte var osynlig. Han hade inte ens sett om det kommit en bil. Hade det gjort det, ja då kan ni räkna ut vad som hänt.

Tur att någon (jag) har koll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar