lördag 1 mars 2014

Sandlådenivå!

För mig är det helt ofattbart att Linus Svenning tagit sig så långt som till final. Nu är inte dom andra bidragen bra heller, men just den är ren sandlådenivå. Jag ser så många fel med den och förstår inte alls att den är så hyllad. Ok, det är en sorglig historia bakom. Det är klart det är tråkigt att hans bror gått bort. Det ska jag inte ta ifrån honom.

Tre år senare gör han en låt om det, eller han. Nä han anlitar schlagerlåtskrivaren nummer två efter G-son. Jag får bara en tanke om varför man inte skriver en själv. Vad vet Fredrik Kempe om händelsen? Ok, Linus kan ha berättat en del, det förstår jag också. Men ändå. Då kunde väl Kempe ha skrivit något bättre. Detta är pinsamt med tanke på vilka låtar Kempe har skrivit genom åren. 



Vi sprang bland nässlorna
Bara fötter utan sko..r
Vi lekte tjuv och polis
Bara jag och storebro..r
Jag såg det som hände
När dina vi..i..ngar bröts


Undrar ni varför det är så hackigt i texten så var jag lika fundersam till en början. Jag tog kopiera den från nätet och då var det skrivet så. Sen kom jag på det. Det är så han sjunger, och alltså Kempe som gjort det så. 
Som sagt, ren sandlådenivå. Till och med Martin Stenmarcks tioåriga dotter hade skrivit en bättre låt. Den här skulle inte ens platsa i Lilla Melodifestivalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar