onsdag 12 februari 2014

Världens bästa Karlsson!

Så var även ishockeyn igång. Det började dessutom fint. Jag själv hade trott på ett oavgjort resultat i 2-2. Lite premiärnerver för båda lagen och dom skulle känna lite på turneringen och ta det lugnt vara för att komma igång. Men Sverige satte full fart och ryckte ifrån.


Det var dock för en spelare. Världens bästa Karlsson. Fy tusan vad bra han är. En världsback som visar vägen, och det skulle inte förvåna mig om han vinner hela poängligan i OS. Det är så kul att se den grabben. Det såg väl ok ut annars. Inte vrålbra, men inte speciellt dåligt heller. En vanlig premiärmatch för att komma in i turneringen. Jag ändrar ändå inte mitt tips med att dom kan bli utan medalj och får nöja sig med en fjärdeplats. Det är i slutspelet allting börjar och då hjälper det inte att spela bra nu, även om dom givetvis spelar ihop sig på den tiden, eller i alla fall får chans till det. Men jag säger det igen, Karlsson är kul att följa bara han. Han var ta mig sjutton överallt och kryddar det med två mål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar