söndag 9 februari 2014

Det fortsätter!

Det fortsätter att regna och hur kul är det på en skala. I februarimånad ska det inte regna. Det skulle lika gärna kunna vara en kall höstdag. Tack och lov har all snö försvunnit snabbt med det. För den där blöta brunvita sörjan är inte rolig. Då är det bättre som det är nu, även om regnet är vråltrist. Men som vanligt kan vi inte göra något åt det utan bara gilla läget och ta dagarna som dom kommer.

Jag har ändå haft en rätt soft och skön dag. En dag i city med lite fika och andra saker. Söndagar är perfekt för det när de flesta övriga ligger kvar i sängen för att sova av sig lördagsruset. Ibland känns det nästan som man har alla fik och hela city för sig själv. Idag låg ju dessutom regnet i luften och droppade ner, därmed var det ännu färre som hade tagit sig ut.

Jag hittade massor, men ingenting. Det kan låta konstigt, men det jag menar är att det inte blev något inköp. Då tänker ni förstås att jag är en riktigt snål liten stövel. Det har ni så rätt i och det står jag för. Men det vi gör är att bli lite smånostalgiska och ser vad det kommit in för nya saker på dessa små butiker som har det vi vill kolla på. Då är det bara kul att titta och inget köp behöver göras. Rätt som det är så kommer de dagar en köp blir av också. Ju mer vi tittar desto sugnare blir vi.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar