måndag 17 februari 2014

Kan jobba i alla fall!

Att den ska vara så eländig. Nu har den kommit tillbaka igen. Jag brukar åka på en förkylning max två gånger per år. Nu har jag åkt på en som jag inte blir av med. Den envisas med att komma tillbaka. Före jul fick jag den, men lagom till jul var den borta. Sen återkom den mitten på januari ungefär och försvann på en vecka cirkus. Nu ha jag fått den igen. Haar aldrig varit med om något liknande tidigare. 
Ja nu är jag inte sjuk så jag kan jobba i alla fall. Stanna hemma för en förkylning gör jag inte. Den lär ändå försvinna snart och då är det bara den stannar där utanför universum eller vart den nu tar vägen. Jag vill inte ha tillbaka den då i alla fall.

Men jag bryter inte ihop. Jag tar som vanligt lite whisky och blir av med den, sen är det som alltid bara förkylningen kvar.

Nu ska vi få en stund att dra lite på smilbanden. Jag kunde inte låta bli att "sno" den.


Så trots att jag är genomförkyld kan jag hålla humöret uppe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar