fredag 21 februari 2014

Kanonkul!

Vi gjorde som förr i tiden idag. Ja ni som var med på 80-talet vet säkert att Sverige stannade när Stenmark var i backen. Lektionerna avbröts och en TV rullades in i klassrummet, allt för att se hans åk.

Nu gjorde vi det på fritids. Det är klart vi inte kunde missa ishockey-semin mellan Sverige och Finland. Men lite modernare idag. Jag kopplade in kanonen (ja det heter så det som visas på tavlan via datorn). Så där satt vi och såg hockeyn på storbild. Ja lovar att det inte var bara jag som ville se den. Var visserligen bara ett fel. Viaplay vägrade gå igång, så jag fick söka upp en annan stream. Det lyckades men dock med amerikanska kommentatorer. Nu funkade det med. Var inte sämre än Viasat för det. Kanske lite svårare för barnen att förstå, men alla såg ju och bilden säger väl mer.

Det gick vägen i hockeyn också. Vilket var ännu roligare.

...................

Sen när jag kom hem fick jag se att Chris och Madde har blivit föräldrar. Det antecknade jag också. Oj så roligt. En extra tidning var tvungen att komma med i A-blaskan. Och där fick jag läsa att båda föräldrarna var glada. NÄHÄ! Vad överraskad jag blev. Är ju himla tur för dom, för oss andra ganska oväsentligt. Finns säkert fler än jag som bryr sig mer. Tänk om det hade stått att Chris var glad, men Madde såg missnöjd ut för att dottern liknade minior och ville dumpa henne container och lämna Chris. Allt jag menar är väl att det är klart som tusan att båda är glada. Jag tror förresten hon kommer att få namnet Ofelia. "Hovexperterna" börjar som vanligt att sia om namnet. Självklart räknar de upp alla gamla namn med kungaanknytning de kan komma på. Samma namn som kom upp med Vickans dotter. Då fick dom inte ett enda rätt. Dom är så påhittiga. Nu är det dessutom Madde det handlar om och jag tror hon skiter fullständigt i hela kungaättens namn. 
De frågar också en massa kändisar vad dom har för råd till blivande föräldrarna. Varför? Det fixar dom bäst på egen hand.

Slutligen: Varför en hel massa extra bara för det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar