torsdag 8 augusti 2013

TV Guiden!

Är det jag som tänker galet? 
Jag köpte TV Guiden i butik förra veckan för 5:-. Inuti tidningen låg det ett "fantastiskt" erbjudande som jag med all säkerhet kan säga nej till.

En prenumeration på tidningen, men något säger mig att det inte är speciellt bra.


Tidningen kostar alltså 5:- om man köper den i butiken. För att få den direkt i brevlådan 15 nummer för 99:-. Jag som trodde det brukar vara billigare att prenumerera (eller har jag fel). 15 gånger 5 får i alla fall jag till 75:- 

Man kunde även välja det s k bästa valet.


Hela 35 nummer (veckor) för 199:-. Jag räknar och räknar och varje gång kommer jag fram till att 35 gånger 5 är 175:-.

Jag trodde som sagt att man brukar få det billigare om man väljer att prenumerera. Eller har jag fel? Har jag räknat fel och måste gå en extra kurs i matematik?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar