onsdag 21 augusti 2013

Inte alltid det hjälper att vara duktig!

Ja det var mycket märkligt. Jag var duktig idag och kom ihåg mina cykellagningsplåster på jobbet, fixade dit ett på det enda hål jag hittade på slangen, lyckades få i hjulet och till och med alla tre växlarna på plats. Det tyckte jag var riktigt bra gjort. Men vad hjälpte det.

När jag pumpade upp däcket igen så lät det lika fullt ett pysande ljud. Därmed var all slitgöra i onödan, och jag får fortsätta ta bussen till jobbet. Ja i morgon i alla fall, sen är det väl bara lämna in den på cykelverkstan som nu tyvärr har flyttat en bit bort från centrum, ja eller så köpa nytt däck och slang och göra slitet igen och hoppas på det bästa. 

Det skulle i och för sig gå att ta sig till jobbet med cykeln. Om jag pumpar upp den och cyklar tillräckligt snabbt så hinner inte luften ta slut. Sedan pumpa upp och cykla lika snabbt när jag ska hem. Men det kanske är dumt att chansa.

Tror det blir att köpa nytt, sen om jag gör det själv får jag se. Nu har jag kanske ändå lagt ut så pass mycket på cykeln att det hade räckt till en ny. Fast ny cykel, nja. Kanske inte än även om det några år sedan jag köpte den.

Ja allt detta var bara en lite punktering i verkligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar