onsdag 14 augusti 2013

Helt rätt, helt fel!

Det är bra att Hamrén vågar peta lite toppspelare. Har man inte varit på topp ska man inte spela i landslaget. Nu skulle väl jag vilja att han vågade peta någon annan också. Jag nämner inga namn (känns som jag gjort det förr). Nu väntar träningsmatch mot Norge. Tycker kvällens uppställning ser rätt bra ut. Om dom sen spelar bra återstår att se. Men det är bra att nya unga spelare får chansen. Bättre att spela in dom nu än när de lite äldre slutar, för då skulle vi inte ha mycket till landslag alls.

Läste också om Tre Kronors lag. De som eventuellt ska spela för Sverige i OS-hockeyn. Där vill jag helst inte se många proffs alls, för vi vet hur det brukar sluta. Men när jag lästa Garpens (Johan Garpenlövs) nominerade spelare och hans tänkte kedjor. En elitseriespelare var med. Vad sjutton har han i truppen att göra? Ja inte för att han är en elitseriespelare, för det ser jag gärna många. Men just honom. Det är som fotbollens icke nämnda namn. Det finns ett flertal som är bättre än honom. Jag kan räkna upp hur många som helst som är bättre än Joel Lundqvist. Det är som han är bra och är med bara för att han är Henkes brorsa. Vi behöver inte heller någon ny som ska ta Jörgen Jönssons landskampsrekord. Ska jag rabbla upp spelare som är bättre? Nä det blir bara tråkigt och det tror jag nog ni skulle kunna göra också. 

Slutligen så meddelade Måns Zelmerlöv att han slutar som programledare för allsången. Lite synd, för han har varit bra. Men jag förstår att han vill göra lite eget också. Det spekuleras direkt vem som ska ersätta förstås. Hoppas inte spelbolagens favorit slår in bara. Visst, det gör mig inget om det blir en kvinna, men inte Marie Serneholt. Bevare mig väl, ok hon kan sjunga, men sämre programledare får man leta efter. Det är väl lika bra att Rikard Olsson tar över. Han syns ju och hörs mest i allt ändå. Han har snart tagit över hela media. Dessutom är han ju Sveriges smartaste, sexigaste och bästa programledare (host, eller inte!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar