tisdag 13 augusti 2013

Det är hon!

Det finns nog bara en friidrottare som kan få en hel arena att koka, att taket att lyfta. Vilken friidrottare. Jo då Usain Bolt i alla ära. Men Yelena Isinbayeva hör nog ändå till mina favoriter genom tiderna. För mig är det svårt att inte imponeras av henne. Hon gör en gren som stavhopp till en fröjd. Hon är inte lika överlägsen som hon var tidigare i karriären, då hon gick in när alla andra rivit ut sig och fixade guldet lätt och satte världsrekord på världsrekord.


Nu har hon fått motstånd men klarar av det ändå. Som denna VM-kväll på hemmaplan i Moskva. När hälften hade rivit ut sig började hon klättringen efter en liten miss på ingångshöjden. Men lyckades ta sig från fjärde plats och ta hem guldet.


Få göra det på hemmaplan på en kokande arena och sin förmodligen sista tävling (synd). Ja det var magiskt. Det kommer nog att slå allt i detta VM. Sen några hyfsade försök på världsrekordet. Jag vet inte vad som skulle kunna toppa detta. Det ska vara om Bolt springer under 19 sekunder på 200 m.


Hon är beundransvärd helt enkelt.

Ja bilderna har jag tagit, och ja det är lite nördigt att fotografera av TV-bilden, men jag kunde helt enkelt inte låta bli.

2 kommentarer:

  1. du glömde bilden på hennes rumpa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, skyller på TV4 att jag aldrig fick det tillfället:)

      Radera