söndag 25 augusti 2013

Olidligt!

Och då vill jag inte tänka på hur det har varit tidigare i sommar. Nu slog det värmerekord på uteplatsen igen, och då är det bara av dom dagar jag har sett. Just nu är det +43. Ja det är så varmt att det inte går att sitta där. Spelar ingen roll hur många paraflaxer jag har. Bättre att vänta till kvällning i stället. Då är det bara det att termometern sjunker lika snabbt som som den steg, om inte snabbare. Graderna alltså, termometern sitter alltid kvar på samma ställe.

Då har jag alltså inte kunnat läsa av den de dagar det var runt +30 i skuggan här tidigare i sommar. Termometern måste ju ha gått i taket. Jag vet inte om den kan sprängas så det flyger ut allt av det den nu är fylld med, men tydligen inte för då borde den inte ha suttit kvar vid fönstret när jag kom hem från semestern.

Ja ja, det är olidligt i alla fall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar