torsdag 22 augusti 2013

Sista gången gillt!

Fy bubblan vad duktig jag är. Efter jobbet tog jag promenaden till cykelbutiken som nu flyttat en bra bit från centrum som jag sa tidigare. Köpte mig ett nytt däck och en ny slang. Det gick på en onödigt för er att veta summa. Tro det eller ej, men sen traskade jag hem därifrån. Började direkt att plocka cykeln i molekyler för att sedan sätta ihop den igen, ok bara bakhjulet med mina alla tre växlar. Det lyckades jag med även idag, så bra är jag.


Jag börjar ta mig sjutton bli expert och fundera starkt på att börja jobba extra som cykelmekaniker på kvällarna (eller inte). Ja ja, nu är det gjort i alla fall och vad jag hörde eller inte hörde rättare sagt, så pös det inte ut någon luft från däcket. Det innebär att jag förhoppningsvis kan börja cykla till jobbet igen. Jag ska dock inte ta ut något i förskott. Det får jag se tidigt i morgon om det går. 
Men det är sista gången jag ger mig på att laga något på cykeln. Skulle det vara slut på luft i morgon så ser jag mig om efter en ny. Punkt(ering) slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar