onsdag 21 augusti 2013

Mitt i det lilla cykeleländet!

Jag kom ganska nyss ut från toaletten (oj vad ni antecknar) med världens leende på läpparna. Och det var inte för att det gick precis som det skulle, även om det nu gick bra det med (oj vad ni antecknar). Jag sken verkligen upp i kapp med solen som gått ner för ett tag sen, vilket inte gör det speciellt svårt. Nä jag ska komma till sak. Med mig på toaletten hade jag dagens Sigtunabygden (Märstas gratistidning som kommer varje onsdag) som jag läste medan jag gjorde det jag skulle. Jag var tvungen att kolla flera gånger om jag läste rätt. Fick till och med gå och kolla på nätet om det stämde. Efter många turer och läsningar så var det rätt och jag kom fram till att: Jag kan läsa.

Tingvalla Festivalen går av stapeln i Märsta den 31 augusti. Det speciella med det var att TREAT kommer hit. Ja ni läste antagligen rätt ni med. Ett band som jag växt upp med, även om jag inte lyssnat särskilt mycket på dom senaste tiden, men det stora MEN:et är att den första egna CD-skivan jag köpte var:



Ja just det, nämligen Treat "The Pleasure Principle" Den lyssnade jag sönder i mitten/slutet på 80-talet. Dags att ta fram den igen. Det är ju ren nostalgi. Treat firar dessutom 30-års jubileum och gör en turné för att sedan lägga av helt. 



Det ska jag alltså få vara med om. För det är klart jag ska dit. Det är något som inte får missas, och det bästa av allt. Det är GRATIS. Kan det bli så mycket bättre. Klart solen inte har någon chans att skina i kapp med mig. 
Bara därför avslutar jag nu denna lyriska stund med en låt från just The Pleasure Principle.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar