måndag 14 maj 2012

När ska SVT ringa !!

Idag hade Christian Olsson presskonferens och meddelade definitivt att han slutar. Konstigt nog så kan han inte sluta helt utan ska försöka ta ett SM-guld i höjdhopp. Jag förstår att han brinner för friidrotten, men hälsan borde vara viktigare. Fast så är det tydligen inte för alla.

Men angående SVT så tycker jag dom borde ringa in en ny expert och tyckare. Jag väntar på ett samtal. SVT:s Jonas Karlsson (som jag förövrigt tycker är riktigt bra) skrev idag att det är lätt att dra paralleller till Foppa och att beslutet inte var helt oväntat. Få se nu när skrev jag det. Jo nästan en vecka sen. 9 maj för att vara exakt. Tänk vad han ska härmas då. Jag tror minsann han har varit här på bloggen och läst.
SVT ska veta att jag inte behöver fundera om dom ringer mig. Dom får ett JA på en gång.

Sen är jag fruktansvärt glad att John Guidetti inte tog en plats i EM-truppen. Bra gjort Hamrén. För vad har han gjort. Han har hyllats alldeles för mycket. Ok, han gjorde 20 mål på 23 matcher, eller vad det var, men sen då. Jo han blev utvisad, blev sur och kritiserade Koeman (Feyenoords tränare) när han blev petad.
Han jämfördes med Marco Van Basten direkt efter målorgien. Det räknades ut en procent på mål man gjort och matcher man spelat. Då blev han helt plötsligt bäst i Holland och bättre än Van Basten. Var det ingen som tänkte på att statistiken räknades på Guidettis 23 matcher och Van Bastens 20 år (eller vad det nu var). Har Guidetti samma utdelning efter 20 år så lovar jag att göra det ni säger att jag ska göra. Kan vara allt från att äta min ena eller båda skor till att hoppa naken på ett ben runt hela Sverige .

Så nu slutar vi hylla Guidetti. Så dom som skriver i sina kommentarer att en rullstolsbunden Guidetti skulle vara bättre än Hysen och Rosenberg tillsammans borde vakna upp.

Jag har inget ont mot Guidetti. Han har framtiden för sig, och kommer att göra bra ifrån sig i landslaget, men inte nu.
Truppen tyckar jag ser riktigt bra ut. Frågan är bara varför Anders Svensson fortfarande får plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar