tisdag 22 maj 2012

Kommer att sprängas !!

Vad händer om en kvicksilvertermometer går i taket? Sprängs den då?
I så fall är jag kanonorolig.
Just nu visar den 37 grader på uteplatsen, och då är ju detta långt ifrån varmaste dagen. Ja kanske varmast så här långt, men mitt i sommaren då. Om det blir närmare 30 grader ute, något som kan hända på sommaren. Vad kommer då den att visa?
Ja ja, jag tänker inte tanken nu, eller det gjorde jag.

Jag glömde ju bort, eller glömde och glömde. Jag ville inte komma ihåg minisessans dop. För jag bryr mig inte. Tänk vilken uppståndelse för ett litet dop. Det tog naturligtvis alla rubriker idag, men räkna med svar på tal av mr. Egotrippad inom kort.

Så skrivs det också om ev. ersättare till Per Mårts efter VM-fiaskot. Vad då VM-fiasko? Som om Sverige alltid ska ta sig till final. Så Kanada, Tjeckien, Ryssland, Finland, Slovakien är skitlag då. Det är väl inte fiasko att åka ut mot Tjeckien och få stryk av Ryssland. Hade det varit Lettland, Norge, Danmark eller något annat lag som inte riktigt håller klass utan har en bit kvar. Då hade även jag tänkt i dom banorna. Men Tjeckien! Skärp er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar