måndag 21 maj 2012

Gissa morgondagens löpsedel !!

Piratenpriset tilldelades Leif GW Persson. Det tycker jag är strålande. Den gubben är rolig. Nu har jag inte läst något av honom, fast som person och det jag sett av honom är han en komisk talang. Han humor och ironi som han bjuder på är det nog inte alla som kan ta, men jag skrattar.
Jag har nu börjat läsa en bok av honom. En bok som jag fick av Falungänget när jag fyllde år. "Den döende dektektiven". Jag har bara kommit en liten bit, men Leifs humor visar sig på en gång. Han vågar driva med allt och alla.

Det visar han i sitt tacktal också. Dom har haft några duster genom åren, och det lär fortsätta. Leif kommer att fortsätta köra över honom, men han gör det med glimten i ögat. Något som den egotrippade "författarkollegan" inte förstår något av.
Så vad tror ni nu morgondagens löpsedel blir?



Från Leifs tal:

Under sitt tal kunde Leif GW Persson inte hålla sig från att dela ut en känga till Björn Ranelid, som tidigare ska ha anklagat juryn för fascism då han själv ännu inte tilldelats priset.
- Att jag får det nu måste han ju uppfatta som en dolkstöt. Jag får väl kanske ringa och trösta honom, säger Leif GW Persson efteråt.

1 kommentar:

  1. Läste hans självbiografi i julas, Gustavs grabb. Riktigt bra! Läs!

    SvaraRadera