torsdag 10 maj 2012

Kan meteorologerna, kan jag !!

D v s ändra sig!

För idag ska jag klaga. Jag tittade på prognosen i morse. Det skulle bjuda på en regning eftermiddag. Jag tittade ut genom fönstret och såg en trist disig syn där regnet hängde i luften. Jag bestämde mig för att ta bussen i stället, för att inte cykla hem i spöregn. Jag har gjort det förr och det är inte roligt.
Hur blev då eftermiddagen, ja egentligen så fort som jag kom till jobbet så sken solen upp. Så var det hela dagen, varmt dessutom.  Därmed hade det gått utmärkt att cykla (ja det hade det i och för sig gjort ändå, men inte lika roligt). Hade jag bara vetat att meteorologerna skulle ha fel just idag. Eller det blev ju dumt, för dom hade fel förra gången jag inte klagade också. Då till det bättre.


Så varför tittar man på prognoserna egentligen. Dessutom så händer det att kanalerna säger olika. Vem ska jag tro på?
Det bästa är nog att börja ta egna beslut helt enkelt. Jag skulle tro att jag klarar det minst lika bra. Jag kan lita på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar