tisdag 15 november 2011

Tydligen måste man ta en semesterdag, när man väntar leverans från posten !!

Det finns inte ord på hur arg och irriterad jag är just nu, och det finns inte ord på hur dum posten är. Igår sa dom att om jag inte kunde vara hemma, så kunde jag höra med någon vän, granne, kollega. Ja vad som helst som skulle kunna öppna min dörr vid ett bestämt klockslag. Om jag skulle kunna fixa det så skulle jag kunna ringa och säga en tid dom kunde komma. Idag hör jag med min kollega på jobbet som börjar senare i morgon. Hon skulle snällt ställa upp och vara där vid 10.00 innan hon började. Så jag ringer och säger det till posten.

- Nä så jobbar inte vi. Vi kör ut mellan 9-16 och ringer en timme innan. Vi kan inte säga ett bestämt klockslag (Hm, nä det är ju fruktansvärt svårt).

- Men det fick jag besked om igår, att om jag skulle fixa någon som skulle kunna öppna, så skulle den köras ut då.

- Men så gör inte vi. Då har du fått fel besked.

Där tänkte jag säga något med ord som jag annars inte använder. Men sa bara att det är det dummaste jag varit med om. Hur har ni då tänkt att jag ska få soffan.

- Ja men vi gör så att vi bestämmer en dag och så ringer vi en timma innan.

Jag slänger nästan bokstavligen luren i örat på henne efter samtalet. Någon timme senare ringer dom upp igen. Då är det en kille som antagligen är den som ska köra. Vad bra tänker jag då kanske dom har ordnat det. Han frågar om jag är hemma i morgon?

- Det är klart jag inte är, jag jobbar faktiskt också. Men jag har en kollega som kan vara där vid 10.00.

- Nä vi kan inte bestämma ett speciellt klockslag. Vi ringer en timma innan.

- Ja men bestäm så då, så får jag väl ordna det på något sätt (idiot, sa jag inte, men var så nära).

Så hur nu det ska lösas i morgon det får vi se. Men hur tänker dom? Vad spelar det för roll då om jag anlitar någon annan som kan öppna dörren. Det är ju för i .. likadant!
Då måste ju den personen vara hemma hela dagen. Så posten tycker alltså att man ska anpassa sig efter dom, och ta en semesterdag om har en leverans som väntar.
Vilka uppblåsta (och en massa andra ord till som jag tänker, men inte skriver) idioter!

Jag är så arg så jag kan välta en stridsvagn, precis som hulken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar