onsdag 16 november 2011

Man kan riva håret för mindre !!

Jo då, idag kom dom. Ringde en timma innan och vad var klockan då tror ni? Strax efter halv nio. Kvart i tio var dom här. D v s nästan exakt samma tid som jag ville att dom skulle komma tidigare. Det kunde jag i stort sätt sätta vad som helst på.
Nu kunde jag låna en kollegas bil (tur man har snälla kollegor) och ta mig hit på rätt tid. Det var ju bara det att det som jag trodde skulle ta en kvart tog en timma.

För tror ni dom hjälpte till och bar upp soffan. Nä det hade hon som transporterade den inte tid med. Det hörde inte till uppgifterna utan hon skulle snabbt iväg på andra leveranser. Hon lämnade soffan och mig och sa att nu har har du jobb att göra innan hon stack iväg, som om jag inte skulle ha ett annat jobb. Så där stod jag nu med en 2-sits soffa och en 3-sits soffa. Så det jag fick göra var att springa runt och leta någon som kunde hjälpa mig. Så nu är jag helt säker på att jag aldrig ska ha något mer med posten att göra. Vilka IDIOTER!!

Det är då tur man har goda grannar, för i trappan möter jag asiatiska som ser mitt problem och tycker synd om mig. Du måste ha hjälp, säger hon. Jag går och hämtar en vän som kan hjälpa dig. Vi grannar måste hjälpa. 2-3 minuter senare kommer hon tillbaka med en kille som kan hjälpa mig.

TACK SÅ JÄTTEMYCKET!!

Så nu har jag bara ett uppdrag med posten kvar att göra. Det är att fråga vart jag ska skicka räkningen. Det blir en timmas arbete, trots att jag har annat jobb att sköta. Samt reseersättning till min kollega. Så bara för att jag är så snäll ska jag nöja mig med 1000:-

Soffan är i alla fall på plats nu, men bild det väntar jag med. Totalt slut just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar