söndag 27 november 2011

Advent !!

Jag blev verkligen orolig när jag vaknade i morse, och tänkte om det var jag som hade tagit fel. För tanken slog mig, om det verkligen är första advent idag. Men alla almanackor jag säger det, så jag får väl tro på dom.
Men "firandet" här på torget är som bortblåst (passande ord idag), och kanske är det därför det inte är något. Det brukar vara julstämmning här. Julmusik brukar spelas i högtalare så det hörs över hela Centrum, om än mest med Christer Sjögren, men ändå.
Nu är det ingenting, hm.

Så jag får skapa det själv.


Julmusik spelas från datorn, min egen julskiva (ja jag sjunger inte själv, utan egna utvalda julsånger). Jag har kommit upp till vol 10, jag har alltså gjort en egen i 10år nu. Till julmusiken slängde jag ihop en saffranskaka (bilden) som jag nu har spisat med Zoegas julkaffe. Första advent och julen är härmed invigd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar