tisdag 10 september 2013

Vad då drömläge?

Visst seger ikväll och det ser ljusare ut, men vinner Österrike senare ikväll blir Sveriges möte mot dom i oktober helt avgörande. Det är ingen lätt match även om Sverige har hemmaplan. Allt det eftersom Sverige har Tyskland i sista och Österrike Färöarna. Lite fördel Österrike då alltså.

Och visst Sverige är nära andraplatsen, men det är inte klart där. Det är ingen VM-biljett direkt. Det väntas kval mot andra tvåor. Hur lätta är dom matcherna på en skala? Det kan bli mot lag som Frankrike, Portugal, Ryssland, Grekland, Kroatien, Danmark, Rumänien, Ukraina.

Det kallar jag inga lätta matcher. Därmed är en VM-biljett rätt långt borta, men det ser ju betydligt bättre ut efter kvällens seger. Nu var den inte säker heller, för inte spelade dom vrålbra. De behöver höja sig rejält för att slå Österrike. Bara för att man gör mål efter 27 sekunder kan man inte sluta spela.

Tro nu inte att jag vill att Sverige ska bli utslaget och inte få spela VM. Tycker bara det inte sett så bra ut och att man måste spela bättre. Det är dessutom media som jag inte gillar. Dom borde tona ner lite, skriva mer om matchen och inte att en VM-plats i stort sett är klar bara för att man vinner "ödesmatchen" (även det medias ord). Nästa match är lika mycket om inte en ännu större "ödesmatch" (det är mina ord). Det kan dom ta när den väl är klar, om den blir klar.

Sen hyllar jag Anders Svensson lite. Hurra, hurra. Klart det bara pratades om honom ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar