lördag 14 september 2013

Som jag har väntat!

Och antagligen fler med mig. Om en timma startar den nya hockeysäsongen igen. SHL (lite fjantigt namn kan jag tycka). Annars är det bara lycka och en otrolig hockeyfajt väntar fram långt i på våren då vi får se när Luleå lyfter bucklan.



Det blir så då jag inte följer något svenskt lag i fotboll. Har inga favoriter där. Då längtar jag till hockeyn helt enkelt. Visst Boden i div.2, men så kul är inte det. Och Luleå div.1 i fotboll får man inte följa som Bodensare. Nu har jag aldrig gillat dom ändå, så det spelar mindre roll. Det ska vara Umeås damer då, som jag följt sen alla mina år i Umeå. Ja sen som ni vet så är det ju Leeds United som gäller, fast det är ju inte svenskt vad jag vet.
Därför så slår hockeyn det mesta.



Det är dock en sak till jag inte gillar med SHL (fjantigt namn), som jag funderat en del över.



De s k åttondelsfinalerna, eller ett playoff mellan 7:e placerade och 10:e placerade. De 6 första lagen direkt klara för kvartsfinal. Sen spelar det ingen roll hur man hamnar i tabellen förutom 11 o 12. Utan man kan fortfarande gå till kvartsfinal. Dessutom gynnar det dom lagen som behåller matchtempot rakt igenom. De sex första lagen får vänta tills det är dags att välja motståndare. Se t ex bara hur det gick för Örebro som spelade ett gäng kvalmatcher innan kvalserien och bara fortsatte ånga på och tog sig hela vägen till SHL (fjantigt namn). Inget ont om Örebro. Jag tycker dom förtjänar platsen. Men som sagt jag tycker det förstår högsta ligan (skrev jag bara för att jag inte vill skriva det andra igen). Det betyder ju att ett kanske avsågat lag som slutade tia i grundserien kan ta hem bucklan. Det känns inte rättvist. Då skulle dom lika gärna kunna börja med slutspelet på en gång. Men det är vad jag tycker.

Sa jag förresten att jag tycker SHL är ett fjantigt namn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar