fredag 27 september 2013

Järnkaminerna!

Nu är Järnkaminernas (Djurgårds supportrarna) ordförande Dan Blomberg ute och cyklar igen. Han verkar vilja göra sig känd genom allt möjligt. Nu är polisen ynkryggar och han riktar skarp kritik mot dom. Nu senast i derbyt mot AIK i torsdags.

– Man blir uppgiven. För många är polisen bara ett hot just nu och det är för jävligt, det är tragiskt. Det är batongslag mot huvudet och de väller in med polisbussar i folkmassor. Det är bara en tidsfråga innan någon dör.

Och det här tror vi alla på. 
Jag vet. Vi testar ett derby utan poliser, så ser vi hur många som överlever. 
När ska alla supportrar åka till en fotbollsmatch för att se fotboll. Jag brukar i alla fall betala för att se matchen. Inte ställa till med upptåg mot motståndarnas fans eller slå sönder butiker och allt som finns i blickfånget. Jag förstår inte vitsen med det.

Så Dan Blomberg ta tag i dina Järnkaminer istället för att skylla på polisen i detta sammanhang. Dom ska inte behöva ingripa. Åk dit, se matchen. Förlorar man så förlorar man. Jag lovar, alla lag gör det någon gång. Nu var det ingen som förlorade heller. 
Jag säger det igen, som jag sagt så många gånger tidigare.

MAN SKA INTA HATA MOTSTÅNDARLAGEN, MAN SKA ÄLSKA DET EGNA I MED OCH MOTGÅNG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar