måndag 30 september 2013

Dom borde fasen straffas också!

Jag vet inte hur dom tänker, och innerst inne vet jag inte om jag vill veta heller. Det kan inte finnas mycket spån i deras hjärnor. Jag tänker naturligtvis på Tenstavåldtäkten. Tror ingen har missat den, men för er som inte är insatt så har 6 st killar våldtagit en 15-årig flicka. Men dom släpptes av Svea hovrätt. Det dom säger är detta (håll i er för det är så dumt att klockorna stannar): 

Samtidigt lyfter hovrätten fram att flickan inte utsatts för våld eller hot om våld och att hon ska ha haft möjlighet att lämna lägenheten men inte gjort det. Det får domarna att dra slutsatsen att flickan inte befunnit sig i hjälplöst tillstånd, utan i en "mycket utsatt situation".

Inte i hjälplöst tillstånd och inte våld. Och skillnaden på hjälplöst tillstånd och en mycket utsatt situation i detta sammanhang är? Dessutom haft möjlighet att lämna lägenheten. Hur?Om 6 st killar står och turas om och sätter på en 15-årig flicka är det väl för tusan våld, och vad skulle flickan ha gjort. Rest sig upp tagit på sig trosor, byxor och gått ut. Eller säga snälla pojkar kan ni sluta för jag vill inte, och därmed skulle killarna ha tagit på sig byxorna och gått ut. Hon ska ha sagt nej, men vågade inte göra något mer motstånd, med rädsla på vad mer som skulle kunna hända. Det är väl självklart. Hur många tror att killarna hade gått därifrån om hon börjat streta emot eller skrika? Antagligen bara Svea hovrätt (hoppas jag). För ni är en av dom som hjälper till så mycket ni kan i alla fall, och skriver på denna namninsamling.
Det är klart som grytlock att det är en utsatt situation. Lika mycket som det är ett hjälplöst tillstånd.

Till min förvåning så vill 5 av 8 partier inte ändra den korkade lagen heller. Med andra ord så tycker dom också att Svea hovrätt gjorde helt rätt och är alltså inte på flickans sida. 

Sparka hela hovrätten och ändra lagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar