söndag 8 september 2013

Jag väljer ny utmanare!

Efter att mer eller mindre ha krossat Boork i Elitseriens (SHL) sluttabell förra säsongen, så väljer jag en ny motståndare. Dels för att han nu tagit efter mig och har tippat ungefär som jag tippar. Största skillnaden är väl att han fortfarande tror på Växjö.

Nu kör jag mitt tips, se och lär för så här slutar SHL säsong 2013/14. Först kommer min utmanare Mattias Wikströms (Expressen) tips, sen mitt och slutligen som jag hoppas. Precis som vanligt alltså.

Mattias Wikström:

1. Skellefteå
2. Färjestad
3. Frölunda
4. Linköping
5. HV71
6. Luleå
7. Växjö
8. Leksand
9. Brynäs
10. Modo
11. Örebro
12. AIK
SM-guld: Färjestad

Mitt tips:
1. Luleå
2. Skellefteå
3. Färjestad
4. HV71
5. Linköping
6. Frölunda
7. Brynäs
8. Leksand
9. Modo
10. Örebro
11. AIK
12. Växjö
SM-guld: Luleå

Som jag hoppas men inte tror:
1. Luleå
2. Skellefteå
3. Brynäs
4. Leksand
5. Modo
6. Örebro
7. Växjö
8. Frölunda
9. Linköping
10. HV71
11. AIK
12. Färjestad
SM-guld: Luleå

Av Expressens 10 s k hockeyexperter så tror ingen på att Örebro kommer att klara sig kvar. Det tror däremot jag. Det får vi se efter de kommande 55 omgångarna med start på lördag. Ni får gärna vara fler som blandar sig in i tipset. Kommentarsfältet är öppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar