tisdag 24 september 2013

Kanske kom det något bra med SHL!

Ändring av namnet från Elitserien till SHL medförde kanske något bra. Det har nämligen börjat streamats fler matcher. Sportlemon (Frombar) har streamat nästan varje match såhär långt. I alla fall dom senaste. Tidigare har det bara varit NHL och KHL som har gått att se. Nu alltså även SHL. Det är ju hur bra som helst, för sportälskare. Totalt ointresserade antar jag inte bryr sig.

I övrigt har dagen regnat bort. Ja en hel del regn i alla fall. Jag klarade mig i morse när jag cyklade till jobbet. Inte en droppe. Efter lunch började falla en hel del. När sedan klockan närmade sig 16 och jag skulle börja ta mig hemåt. Då vräkte det ner. Usch vad trist, men jag var tvungen. 16.15 när jag slutade tog jag på mig de regnkläder jag hade och var förberedd för en blöt cykeltur hem. När jag så kommer till cykeln slutar det och jag är så när att klara mig hela vägen hem. Hade inte långt kvar när det började droppa igen, d. ock inga mängder. Tala om tur. Jag brukar ofta ha den med mig. När det gäller regn i alla fall.

Det har varit studiedag på skolan idag, så vi har haft fullt ös hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar