måndag 23 september 2013

Det blåste idag!

Jag tänkte inte så mycket på det när jag gick ut till cykeln i morse. Jag vet inte varför, men jag gick ut och började min cykeltur 10 minuter tidigare än jag egentligen hade behövt. Det var en himla tur ska jag säga. Jag trodde aldrig jag skulle ta mig jobbet. Jag kom dit precis på klockslaget. En rejäl motvind alltså. 

Hade jag haft den som medvind hade jag kunnat rulla till jobbet på en kvart. 

Det var som att jag kom två meter fram och en tillbaka.

Slutade jag trampa började jag genast rulla bakåt.

Jag fick trampa på tvåan i nedförsbacke.

Ja det var bara några saker så ni kanske förstår hur mycket det blåste. Sen måste jag säga att jag hade ruskigt tur på hemvägen. Vinden hade inte vänt helt otroligt nog. Men givetvis hade vinden avtagit och jag fick inte den där riktiga medvinden jag hade velat ha. Den som hade gjort att jag kunnat rulla hem. 

Ja så kan det vara ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar