onsdag 16 januari 2013

Räcker det inte nu!

Det må vara bra att dom skippar X-factor  efter en säsong. Det gör dom för att tittarna svek. Tacka "någon" för det. Men vad gör dom? Jo, tar tillbaka samma skit genom Idol igen, och tror att dom ska få fler tittare igen. Jag bara hoppas att tittarna inser att det inte är bra längre. Det räcker med sk idoler nu. För vad händer. Det ploppar upp någon som får göra en skiva på mindre en vecka efter vinsten och till det kalla sig idol. Sen händer inte ett skit. Det är några ungdomar som tror dom blir kända och får skriva autografer ett tag för att ett gäng småflickor skriker halsarna av sig i ett fåtal veckor. Dom får eventuellt vara med och skämma ut sig i Melodifestivalhysteritjottaballongen. Sen är dom borta.

Varför ska det göras fler program? Det är bara pinsamt för dom sk idolerna också, och det är bara synd att dom inte inser det. För hur många vinnare har något att komma med nu. Jag kan bara räkna upp en, och det är Agnes. Sen har vi visserligen några som inte vann gjort det rätt bra. Men då är ju också frågan, varför ska man göra ett program där man lovar vinnaren ett skivkontrakt, men alla "idoler" får göra skiva om det vill? Vad är vitsen? Utöver Agnes kan jag nämna Amanda Jenssen (som borde ha vunnit), Darin må vara ok och den där herr Zelmerlöv som bytte bana litegrann, men gör rätt bra det han nu tar sig till. 

Jag har inte sett Idol sedan Amanda Jenssen kom tvåa (tvåa av någon helt oförklarlig anledning).

Nu kan jag räkna upp andra program som gjort sitt också. Så ska det låta borde ha gått i graven redan när Peter Harryson slutade. På spåret må hålla rätt bra än, men det har också gått för länge, lika så Dobidoo. Bonde söker fru. Ja jag kan säkert nämna några fler.

Sen är det skandal att dom återupplivar alla liken. Farmen! Vilket skämt (även om vi får se Linda Lindorff röda stövlar igen, stackarn. Finns det inte någon vänlig själ som kan köpa henne ett par andra skor, ett litet tips till hennes man). Likadant där. Ett gäng konstiga filurer som skämmer ut sig, tror att dom ska bli kända och få gå på alla partaj på kuppen. För att inte tala om Big Brother. Jag hoppas för allt i världen att Robinson får ligga ordentligt instängd i kistan och aldrig återvända till någon tv-kanal igen.

Slutligen alla "Kändisar äter mat och snackar gojja program" Vad är det att se på? Det finns alldeles för många och borde inte finnas något. Vi kan läsa allt om deras liv i media ändå. Det dummaste av dom alla är väl ändå Sommarpratarna. Där sitter dom och äter och pratar om det dom pratat om i något sommarprogram tidigare. Känns inte det konceptet hel meningslöst?

Oj! Det blev ord och inga visor det. Jag blev visst lite arg och kritiserade en hel del, men jag står för det till skillnad från alla som ångrar sig. Nu senast Jesper Odelberg som ber Marie Lehmann om ursäkt för att han ilsknade till på henne under Idrottsgalan. Dessutom ångrar alla sig på Twitter. Ja man ska ju läsa allas Twitter nu för tiden. SMS:a eller ring upp personen i fråga istället om man nu behöver be om ursäkt.

Pust, det blev mycket, men där ska jag väl vara klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar