måndag 14 januari 2013

Persson och Olsson!

Det är egentligen en kort historia som jag kan göra lång, men det ska jag inte. Jag går rätt på sak istället. Idag på jobbet stängde jag och det började närma sig stängningdags, inte så många barn kvar. Jag sitter och ritar med några. Jag ritar snabbt en gubbe, då ett barn säger att han måste ha en fru också. Så jag får rita en kvinna.

- Är det du och din fru? frågar ett av barnen.
- Jag är väl inte flintskallig heller, svarar jag. Det är Hubert och Hulda.

Barnen skrattar lite och fortsätter själv att rita på sina teckningar. Efter ett tag säger ett annat barn.

- Nu ska du rita Persson och Olsson.
- Okej, säger jag och ritar snabbt två nya gubbar.

Ha, ha skrattar barnen när dom ser resultatet. Men jag tänkte att måste göra det lite roligare, så jag skriver två pratbubblor till dom. 
Barnen läser och skrattar sen lite till. 

Det blev ett resultat på en dålig seriestrip. Jag ber om ursäkt för en fruktansvärt dålig vits.



Jag hade dock mest roligt åt barnen och deras spontana påhitt om Persson och Olsson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar