fredag 25 januari 2013

Firat lönen!

Något vad jag kände mig rik idag. Fast känslan kom först när jag kom hem från jobbet och fick se lönebeskedet. Jag hade faktiskt inte en tanke på att lönen skulle komma idag. Vi hade bestämt sedan tidigare att vi skulle gå ut och käka med personalstyrkan. Nu kunde visserligen inte alla, men ändå. Hade alltså ingen koll på att det var 25:e, varför jag nu ska ha det när jag får lön 27:e (i vanliga fall). Men det är alltid bra med överraskningar, speciellt när dom är positiva. 

Det blev att fira och käka ordentligt gott på "Krogen lite till"

Men lönen var alltså lite retroaktivt påslag (löneförhöjning) + semesterdagstillägg  3 dagar under jul. Ja jösses vad rik jag blev helt plötsligt.

Annars har det varit kallt idag också, men jag lider inte för det. 

Moi mukulat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar