tisdag 22 januari 2013

Det ljusnar i öst!

Jag är lite nostalgisk just nu. Sitter och laddar hem lite från tuben, men inte vad som helst. Helt otroligt vad man kan hitta där nu. Går att hitta i stort sett allt man vill ha i tv, film och musikväg. 



Något som alla barn borde få se och inte bara vi som växte upp med detta. Alla avsnitt av Toffelhjältarna finns snart i min tv. När detta är klart ska jag ge mig på Toffelhjältarna går igen, sedan Gammalt och nytt. Får se om jag tar Solstollarna också.
Jag sitter här och bara myser och skrattar.

Det ljusnar i öst
en ny tid tittar fram
fram ur mörkrets dimmor
solens hoppfulla strimmor
natthimlen tystar

Det ljusnar i öst
en ny dag rullar fram
fram ur nattens drömmar
med nya tankar som strömmar
morgonen lyssnar

Liksom oron
tänder gnistan
liksom gnistan tänder en eld
tänder var morgon en brand
som sprids från land till land
(Det tänds en eld som sprids från land till land)

Det var bättre förr, mycket bättre förr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar