torsdag 17 januari 2013

Kycklingsoppa med färg!

Nu får ni visserligen se hela matsedeln för denna vecka, men det är idag, torsdagens rätt som jag reagerar på. Dom ska alltid hitta på något piffigt namn till en del maträtter.

Så vad säger ni om Kycklingsoppa med färg?



Jag har gått och varit spänd hela veckan och undrat vad det skulle vara för färg. Jag har spekulerat i akvarell, akryl m.m. Allra helst hade jag nog sett framemot Falu Rödfärg.

Det visade sig att soppan var ganska färglös, så vad dom menade har jag ingen aning om. Kanske de små morotstärningarna som låg och simmade i soppan. Nu ska jag dock säga att soppan inte var dålig. Det tråkiga är att dom alltid måste blanda i svampinjoner. Dom fick jag försöka undvika när jag slevade upp soppan i tallriken, och alternativet att på något diskret sätt peta bort eventuella bitar utan att barnen såg.

Det fina på fredagen är att dom skriver Hamburgare inom citationstecken. För ärligt talat så vet jag inte vad det är, även om det nu är så mycket godare än McDonald's.  Det säger i och för sig inte så mycket, för det är det inte svårt att vara.

Nu blir det snart bowlingmatch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar