måndag 25 juni 2012

Snuskigt !!

De vet verkligen hur de ska göra för att dra pengar ur en. De är skumplastfioler hela bunten. Ja inte för att de är otrevliga, för de är de verkligen inte. Bara att de kan ta så mycket betalt. Som idag, trots att jag varnat dom. Först var det ju en lite flisa som lossnat, sen rök halva tanden. Då gick jag ock sa det för att jag antog att det skulle behövas mer tid att laga en halv tand än en flisa. Dom försäkrade sig dock att han har en halvtimme som han får göra det på.

Vem tror ni hade rätt?

Kunden har alltid rätt!

Jag alltså!

Han tittade lite, tog en röntgenbild  och konstaterade att det där hinner jag inte laga idag. Det är ett större ingrepp. Han passade på att kolla tänderna runt omkring för att se om det var något.

Hela "kalaset" gick på 1000 spänn. 1000 spänn för i stort sett ingenting. Visst blir man irriterad. Fick alltså en ny tid då det ska fixas. Vad det kommer att gå på vill jag inte ens tänka på. Den här tiden var alltså totalt onödig, hade jag fått en ny tid på en gång så hade jag haft kvar dessa 1000 kronor.

Tandläkare, vilket folk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar