fredag 8 juni 2012

Det är igång !!

Äntligen!
EM har sparkats igång. Ska jag tippa som vanligt då. Jag bukar ju tippa och ge mina synpunkter på det mesta, i alla fall mycket. Oftast har jag rätt också, eller rätt många gånger. Om jag inte har rätt, så är jag inte ute och cyklar i alla fall. Med de undantag, då jag verkligen är ute och cyklar (till och från jobbet).


Sveriges chanser ser jag som små (förlåt min pessimism), men jag hoppas givetvis att jag har fel. Jag tror faktiskt inte dom går vidare från gruppen efter 1-1 mot Ukraina i öppningsmatchen. England och Frankrike blir för svåra i den näst svåraste gruppen efter den s.k dödens grupp. Dödens grupp där Tyskland och Holland drar det längsta strået. Polen och Ryssland går vidare, samt Spanien och Italien. Finalen kommer att vara en repris på VM, d v s mellan Spanien och Holland, och det slutar likadant nu som då.

Sen vill jag bara säga att SVT har den bästa "startelvan". Jag vet inte vad tidningarna sysslade med när Tv4 fick mest +.
André Pops, Johanna Frändén och Daniel Nannskog i studion, dessutom har dom tagit in Arne Hegerfors. Kan inte bli bättre, och sedan den fantastiska studion dom har byggt upp som en biosalong. Magiskt! Gå och släng er i väggen Tv4, även om ni gjort det enda rätta att plocka undan Jidhe.  SVT:s kommentatorer Härenstam, Strömberg, Lindeborg. Vad har Tv4 att sätta emot. Inte ett skit!

Så var det sagt, och tippat. Detta mästerskap som jag sett framemot och längtat till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar